Specialistische Jeugdzorg | Behandeling en Begeleiding

038 - 2600 048 info@autismehuis.nl

Hoe goed alle medewerkers van autismehuis ook hun werk doen, het kan gebeuren dat je het ergens niet mee eens bent. Het verlenen van zorg is mensenwerk. Waar mensen werken kunnen dingen anders lopen dan je verwacht of hoopt.

Ben je ontevreden en wil je een klacht indienen? Dan kun je het volgende doen.

Praat met je behandelaar

Ben je niet tevreden? Vertel het ons. Veel klachten ontstaan door misverstanden. In een gesprek kunnen we samen zoeken naar een oplossing. Wij zien een klacht als kans iets te herstellen of om zelfs een verbetering door te voeren. Het is niet altijd makkelijk om een klacht bespreekbaar te maken daarom kan het prettig zijn om een vertrouwenspersoon hierbij om hulp te vragen.

AKJ, vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders en verzorgers die vallen onder de Jeugdwet, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het AKJ – Vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting, deze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van autismehuis.

Wat kan een AKJ vertrouwenspersoon voor jou doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met je behandelaar van autismehuis, neem dan contact op met de vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren ze naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met jouw behandelaar van autismehuis.

Zo bereik je het AKJ
• Bel naar 088 – 555 1000
• Mail naar info@akj.nl
• Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Zet je klacht op papier

Vind je het lastig om jouw klacht bespreekbaar te maken met je behandelaar? Zet je klacht dan op papier. Je klacht wordt gelezen door de leidinggevende van jouw behandelaar. Zij neemt contact met je op om de klacht te bespreken. Via het formulier onderaan deze pagina kun je een klacht indienen of stuur een e-mail naar klacht@autismehuis.nl.

Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel

Heb je jouw klacht met ons bespreekbaar gemaakt en komen we samen niet tot een goede oplossing dan is het mogelijk om een officiële klacht in te dienen bij de overstijgende klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel.
De regeling van deze klachtencommissie vind je hier.

Gegevens Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel:
Postbus 727 , 8000 AS Zwolle
Centraal emailadres: algemeen@klachtencommissiejeugd.nl
Centraal telefoonnummer: 06 12 04 26 81

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.